sobota 1. októbra 2011

Tri týždne stáže za mnou, dva týždne Valného zhromaždenia predo mnou


Chcela som sem dopísať ešte príspevky o VIMUNe vo Viedni, UNEP Tunza European Youth Conference v Bonne a o Slovak Teacher’s Forum vo Viedni, ale keďže aktuálne udalosti majú prednosť a už o niekoľko hodín odchádzam do New Yorku, k týmto príspevkom sa vrátim neskôr.

Dnes som dokončila trojtýždňovú stáž na Ministerstve zahraničných vecí, počas ktorej som sa stretla s viacerými odborníkmi na rómske vzdelávanie. Práve vzdelávanie menšín so špeciálnym zameraním na vzdelávanie rómskych detí je témou môjho prejavu, ktorý prednesiem na Valnom zhromaždení OSN. K lepšiemu porozumeniu tejto komplexnej problematiky mi pomohli konzultácie s pánom veľvyslancom Procháckom z Odboru ľudských práv, Rady Európy, OBSE a národnostných menšín, s pani Fülle z Odboru pre OSN a odborné organizácie systému OSN ako aj s pani Kopčanovou, ktorá nepracuje na Ministerstve zahraničných vecí, ale v Ústave detskej psychológie a patopsychológie. Všetkým som vďačná za ich čas a odovzdané vedomosti a skúsenosti.

Okrem prípravy prejavu som pôsobila na Odbore medzinárodného práva a na Odbore ľudských práv, Rady Európy, OBSE a národnostných menšín.

Na záver našej stáže nás dnes prijal pán minister Dzurinda. Každému stážistovi odovzdal svoju knihu napísanu v spoluautorstve so svojim venovaním a strávil s nami chvíľku svojho času. Bolo to milé gesto podpory stážistom a mladým ľuďom na začiatku svojej kariéry všeobecne. 
 
Na záver dnešného prípevku už iba dodám, že sa veľmi teším na Valné zhromaždenie OSN a najbližšie si prečítate môj príspevok už spoza oceánu :-) ... I'm leaving today, I want to be a part of it, New York, New York ...♪ ♪...Come on, come true, New York, New York ...


Minister zahraničných vecí, pán Mikuláš Dzurinda, mi odovzdáva svoju knihu

Stážisti a minister

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára